Welcome to Информационный центр MAZDA MPS 2008 - 2018

Информационный центр MAZDA MPS  2008 - 2018


Автор Тема: Турбина Borg Warner EFR для Mazda 6 mps  (Прочитано 34249 раз)

0 Пользователей и 3 Гостей просматривают эту тему.

11 Октября, 2014, 22:57:07
Ответ #120
  • Модератор
  • Призрак Форума
  • *****
  • Сообщений: 8 595
  • Пол: Мужской
    • ХУЙ
  • Автомобиль: MS3
  • Город: Pietari
  • Гос. номер: 146
Аааа там кстати есть еще волшебная процедура подкрутки жесткости на этом ЕФРе, надо шток гейта как-то особо ввинчивать, я посылал Гоче ссылку на тему в МСФ, чтобы он проконтролировал
Как отличить оригинальную турбину от подделки: http://www.mpska.ru/forum/index.php?topic=11908.0
12 Октября, 2014, 12:14:19
Ответ #121
  • Завсегдатай
  • ***
  • Сообщений: 172
  • Пол: Мужской
  • Автомобиль: 6MPS + А5 tdi
  • Город: Луганск
  • Гос. номер: 0547
Аааа там кстати есть еще волшебная процедура подкрутки жесткости на этом ЕФРе, надо шток гейта как-то особо ввинчивать, я посылал Гоче ссылку на тему в МСФ, чтобы он проконтролировал
Установщик сказал, что после установки сделал регулировку как с завода.

а вот и текст про нее
The wastegate valve, shaft, bushing, and lever materials are investment
castings of premium materials. The valve heads have anti-rotation tabs
to prevent vibration-induced skidding wear. Lever arm kinematics were
selected to be a match with available rod stroke, yielding approximately 27
50 degrees of valve motion – sufficient to achieve maximum port flow.
Another nice mechanical element is the lever’s swivel-block due to the
easy adjustment. The wastegate canister has an output rod and the
end of this rod is threaded. The thread is M6 x 1.0 which means that
each full turn of the nut equals a 1mm change in extension. By
tightening the nut one turn at a time, a known preload (1mm) can be
applied to the rod and canister spring. As preload is added, the spring
inside the canister compresses and exerts more force to hold the
wastegate flap closed. The downside of added preload is loss of stroke.
In other words, the rod travel that is consumed by preload setting is no
longer available for rod stroke motion (during use). The valve will not
be able to open as far, so maximum wastegate valve flow will be limited
12 Октября, 2014, 12:16:33
Ответ #122
  • Завсегдатай
  • ***
  • Сообщений: 172
  • Пол: Мужской
  • Автомобиль: 6MPS + А5 tdi
  • Город: Луганск
  • Гос. номер: 0547
А еще установщик сказал, что для того, чтоб крутить эту гайку без снятия двигателя нужны оооооочень ооооочень тонкие руки )) желательно найти автомеханика женского пола))))