Welcome to Информационный центр MAZDA MPS 2008 - 2018

Информационный центр MAZDA MPS  2008 - 2018


Автор Тема: North American Mazdaspeed club  (Прочитано 25811 раз)

0 Пользователей и 1 Гость просматривают эту тему.

29 Октября, 2009, 22:15:52
Ответ #15
  • Старейшина
  • *****
  • Сообщений: 525
  • Пол: Мужской
  • Димон
  • Автомобиль: MPS
  • Город: Герой
Нихрена се вы парни чешите
Mazda6 MPS от AutoExe :)


МОЯ РАБОТА - http://photofile.ru/users/galantik/96267003/all/
29 Октября, 2009, 22:43:17
Ответ #16
  • Новичок
  • *
  • Сообщений: 1
  • Пол: Мужской
    • MazdaSpeedForums
  • Автомобиль: MazdaSpeed3
  • Город: Flroida, USA
O'k.Thanks!I think we have seen broken rods because of detonation. (

a lot of people in america have the same theory. they also believe that any amount of detonation over a long period of time is the reason why these motors blow. others believe this is not the case at all.

i would also like to see pictures of the evo9 turbos on the MPS if pictures are available.
29 Октября, 2009, 22:49:01
Ответ #17
  • Старейшина
  • *****
  • Сообщений: 632
  • Автомобиль: m3mps
Par, we`re waiting for your pictures!
29 Октября, 2009, 23:58:54
Ответ #18
  • Админ
  • Призрак Форума
  • ***
  • Сообщений: 3 778
  • Пол: Мужской
    • mpska.ru
  • Автомобиль: RS7
  • Город: Москва
  • Гос. номер: 555
rayraybauder \ SSinstaller \  djuosnteisn, i changed the writing language forum in English
---
Guys,r any girls at your forum?
« Последнее редактирование: 30 Октября, 2009, 11:14:08 от Yarrus »
30 Октября, 2009, 00:03:53
Ответ #19
  • Новичок
  • *
  • Сообщений: 16
  • Пол: Мужской
  • Автомобиль: mazdaspeed6
  • Город: mazdaspeed6
rayraybauder \ SSinstaller \  djuosnteisn, i changed the writing language forum in English
---
Guys, as you have at the club MPS have a girlfriend?
Awesome, thanks so much!
---
And i guess since we're posting pictures and videos, I'll post this vid of my car up.  I was using a friends camera at a small monthly auto-x event.
http://www.youtube.com/watch?v=E7WEyugRmGA&feature=player_embedded
« Последнее редактирование: 30 Октября, 2009, 00:06:57 от djuosnteisn »
30 Октября, 2009, 00:12:53
Ответ #20
  • Админ
  • Призрак Форума
  • ***
  • Сообщений: 3 778
  • Пол: Мужской
    • mpska.ru
  • Автомобиль: RS7
  • Город: Москва
  • Гос. номер: 555
« Последнее редактирование: 30 Октября, 2009, 00:19:51 от Vladimir-S »
30 Октября, 2009, 00:37:10
Ответ #21
  • Новичок
  • *
  • Сообщений: 16
  • Пол: Мужской
  • Автомобиль: mazdaspeed6
  • Город: mazdaspeed6
Very nice.  Looks like a lot of fun!  Much better than my parking lot vid, lol.

In my city, it seems like we spend more time working on our cars than actually driving them.  I'll have to get some videos this weekend or something, ha!
30 Октября, 2009, 00:40:40
Ответ #22
  • Патриарх
  • ******
  • Сообщений: 1 373
  • Автомобиль: MPS6 был
here is photo album
http://foto.mail.ru/inbox/sjaroslav/1

This company have made many custom exhaust manifolds for stock turbos or for any other, like TD05.

Ремонт и обслуживание MPS и CX-7 http://www.optima-atc.ru/
Тел. 973-23-72
30 Октября, 2009, 01:09:53
Ответ #23
  • Новичок
  • *
  • Сообщений: 16
  • Пол: Мужской
  • Автомобиль: mazdaspeed6
  • Город: mazdaspeed6
Hahaha, that manifold looks very very similar to what i'll be using soon.

The builder is working on it for me right now.  Once i get it, i'll have to modify it for EWG myself.

http://i805.photobucket.com/albums/yy336/realgib3/IMG_3341.jpg
« Последнее редактирование: 30 Октября, 2009, 01:16:49 от djuosnteisn »
16 Ноября, 2009, 18:47:07
Ответ #24
  • Новичок
  • *
  • Сообщений: 16
  • Пол: Мужской
  • Автомобиль: mazdaspeed6
  • Город: mazdaspeed6
Привет мои российские братья

After we have successfully modeled the injector timing a while ago, we realized that lack of fuel (or more specifically, lack of time to get fuel in) was what was keeping us from building more than 400+ hp.

Here's the thread on injector timing, not sure if i linked it here already:
http://www.mazdaspeedforums.org/forum/f303/have-you-measured-when-injectors-39696/


So this left us with 3 options to make more power:
1) secondary fueling, like an intake manifold with port injection and it's own stand alone controller.  Pretty expensive and complicated.

2) bigger injectors, but we haven't been able to find anyone to port our stock ones, and haven't found a suitable replacement.

3) increase the fuel pressure in our fuel rail... Which we are experimenting with now!

Saturday, i drew up a simple adjustable scaling circuit to basically "lie" to the ecu about the fuel rail pressure, and make it increase the pressure.  There doesn't appear to be a "fail safe" emergency valve, and the ecu directly controls the spill valves for the fuel return.  So scaling the sensor seems like it should work well for the time being!

*disclaimer*  This is potentially dangerous, so if you choose to do it, do so at your own risk.  You are the only one responsible for any damage or injury from doing such an experimental mod as this.  I have to say this to cover my ass, lol.

Here's a thread with the sensor trick:
http://www.mazdaspeedforums.org/forum/f9/how-scale-hpfp-pressure-sensor-42364/


Tuning is very very important with such a sensor trick.  You will have to re-scale the MAF sensor to get the afr's back in line.  And by doing so, you will be tricking the ecu into thinking that it's running at a lower load than it really is, so it will try to run more spark advance and leaner afr's.

So whatever percentage you scale the MAF by, you need to adjust all load based tables by the same amount.  If you don't do this, you can seriously blow your car up.  Be sure to reduce spark advance in lower loads, and richen up the afr's in lower loads.


WISH US LUCK!
16 Ноября, 2009, 19:04:37
Ответ #25
  • Дело есть у нас в самый жуткий час,
  • Администратор
  • Призрак Форума
  • *****
  • Сообщений: 7 971
  • Пол: Мужской
  • Мы волшебную косим трын-траву!
  • Автомобиль: mps3
  • Город: Извращеновск
парни объясните что там=) интересно же
AD Raceway Moscow  1:53:634 2013 1е место 1:52:3
AD Smolensk Ring      1:47:993 2013 1е место 1:43:277
AD Tushino Racing      1:14:798
AD NRing                     1:52:901 
AD Kazan Ring            1:42:227 2013 1е место 1:36:823
AD Moscow Raceway  1:59:465
16 Ноября, 2009, 19:24:04
Ответ #26
  • RHHCC
  • Призрак Форума
  • ***
  • Сообщений: 2 271
  • Пол: Женский
  • Автомобиль: 3mps
  • Город: Обнинск
парни объясните что там=) интересно же

смари картинки)))))

Guys,r any girls at your forum?

Володя, а это ты к чему у них спросил?)) че то тебе не ответили))
16 Ноября, 2009, 20:14:54
Ответ #27
  • Апэрь Джан
  • Призрак Форума
  • *******
  • Сообщений: 3 661
  • Пол: Мужской
  • Того рот кунэмов
  • Автомобиль: Погибший гетц
  • Город: Понаехаловск
я требую писать с переводом ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
У по настоящему быстрых водителей, мошки расплющиваются о боковые стёкла! (с) Вальтер Рёрль.
18 Ноября, 2009, 15:53:50
Ответ #28
  • Патриарх
  • ******
  • Сообщений: 1 036
  • Автомобиль: 3MPS --> 6MPS
парни объясните что там=) интересно же
там написано про форсунки.
если узнать тайминг форсунок то можно снять еще мощи.
варианты:
-дополнительная подача топлива, из серии две топливных рейки
-эксперементируют с давлением в топливной рейке
но:
- не нашли достойной замены штатным форсункам.
18 Ноября, 2009, 16:06:41
Ответ #29
  • Старейшина
  • *****
  • Сообщений: 632
  • Автомобиль: m3mps
Слухи ходят,что наши форсунки 1000 лить могут.Рази мало?