Вход
0 Пользователей и 4 Гостей просматривают эту тему.
переборка с перегильзовкой и вышеперечисленное обошлось в 45т.р. Планы поменялись в лучшую сторону.... Сенодня забрал машину... пока обкатка.... но без балансиров крутится на порядок легче.... масла поместилось 7.5л.
Тепловой зазор 7 соток
Цитата: FoxxMPS от 06 Мая, 2011, 23:08:05Тепловой зазор 7 сотокА почему 7? В мануале к СР написано 8,9, к Висеко 10. Не боишся износа цилиндров?
03. What kind of piston-to-wall clearance can I run? A. The factors that affect this are cylinder wall thickness, whether the block is filled, the overall compression height of the piston, piston material and thickness, and whether a marine engine is to see fresh-water cooling. Most small blocks get .004 piston to wall clearance and most big blocks get .005 due to the use of our 2618 high-strength alloy. For heavy blower and nitrous applications, Wiseco recommends adding .001 to the standard clearance. Special note: Clearance numbers are obtained from measuring the largest diameter of the piston, typically at the bottom of the skirt. All measurements should be taken 90 degrees from the pin centerline.
Цитировать03. What kind of piston-to-wall clearance can I run? A. The factors that affect this are cylinder wall thickness, whether the block is filled, the overall compression height of the piston, piston material and thickness, and whether a marine engine is to see fresh-water cooling. Most small blocks get .004 piston to wall clearance and most big blocks get .005 due to the use of our 2618 high-strength alloy. For heavy blower and nitrous applications, Wiseco recommends adding .001 to the standard clearance. Special note: Clearance numbers are obtained from measuring the largest diameter of the piston, typically at the bottom of the skirt. All measurements should be taken 90 degrees from the pin centerline.http://www.wiseco.com/FAQs.aspx0.004" = 0.10 мм
Цитата: YuraL от 07 Мая, 2011, 22:14:52Цитировать03. What kind of piston-to-wall clearance can I run? A. The factors that affect this are cylinder wall thickness, whether the block is filled, the overall compression height of the piston, piston material and thickness, and whether a marine engine is to see fresh-water cooling. Most small blocks get .004 piston to wall clearance and most big blocks get .005 due to the use of our 2618 high-strength alloy. For heavy blower and nitrous applications, Wiseco recommends adding .001 to the standard clearance. Special note: Clearance numbers are obtained from measuring the largest diameter of the piston, typically at the bottom of the skirt. All measurements should be taken 90 degrees from the pin centerline.http://www.wiseco.com/FAQs.aspx0.004" = 0.10 ммОн кажется оперировал данными из аннотации к поршням, которая была в коробке. Давай его дождемся, а то может я чего путаю.
Он кажется оперировал данными из аннотации к поршням, которая была в коробке. Давай его дождемся, а то может я чего путаю.
Цитата: FoxxMPS от 07 Мая, 2011, 20:46:51переборка с перегильзовкой и вышеперечисленное обошлось в 45т.р. Планы поменялись в лучшую сторону.... Сенодня забрал машину... пока обкатка.... но без балансиров крутится на порядок легче.... масла поместилось 7.5л.Дороговато.Масла что-то очень много зашло... я расчитывал на 6.5литров, потому взял 7 литров масла, над докупить еще литр. Эт на обкатку.А так я Мотюля 8 литров взял, там выбора нет, банки под 2 литра)
Мы с мотористом промеряли блок относительно поршней висеко (холодных). Разница была у нас 6.5-7 соток. Гильзы были идеале.
Цитата: Jackis от 08 Мая, 2011, 07:52:59Мы с мотористом промеряли блок относительно поршней висеко (холодных). Разница была у нас 6.5-7 соток. Гильзы были идеале.Жень, так какой вы зазор сделали?